Valve pode estar usando Inteligência Artificial para banir os cheaters!

A corrida contra os cheaters de CS:GO pode ter ganho mais um aliado da Valve, a Inteligência Artificial. Pelo menos é o que indica o post de de um moderador no Reddit. O parece ser um grande entrave hoje é a capacidade de processamento da I. A. a ser utilizada, uma vez que eles já muito com o que se preocupar para manter seus servers on e em bom funcionamento.

Ao que tudo indica já está sendo utilizado o sistema, e os resultados estão sendo promissores, mas a fase do Overwatch não está sendo ignorada, e nem parece que será. Hoje está sendo utilizado um misto dos dois, é feito a análise e em casos considerados suspeito é submetida à análise de um player. Para ler a declaração completa:

“The process of parsing, training, and classifying player data places serious demands on hardware, which means you want a machine other than the server doing the work. And because you don’t know ahead of time who might be using this kind of cheat, you’d have to monitor matches as they take place, from all ten players’ perspectives.

There are over a million CS:GO matches played every day, so to avoid falling behind you’d need a system capable of parsing and processing every demo of every match from every player’s perspective, which currently means you’d need a datacenter capable of powering thousands of cpu cores.

The good news is that we’ve started this work. An early version of the system has already been deployed and is submitting cases to Overwatch. Since the results have been promising, we’re going to continue this work and expand the system over time.”

Via Engadget.

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